“Sophisticated” tauta

Lai kā arī nebūtu, ir jau pierasts, ka, runājot ar cilvēkiem no pasaules otras malas, man bieži vien jāsaka, ka nē, es neesmu ne francūziete, nedz spāniete un itāliete arī ne. Ka es esmu latviete. Ka jā, ir tāda Latvija, tur augšā ziemeļos, tur virs Vācijas, netālu no Zviedrijas, nu, blakus Krievijai. Bet gadās dažreiz arī tā, kā šodien, kad runāju ar kungu no partnerorganizācijas Saudi Arābijā par savām humanitārajām lietām. Lai ar viņš arī domāja, ka es esmu francūziete, viņš ar tādu ‘ooo’  iesaucās, uzzinot, ka es esmu no Latvijas. Izrādās, ka viņš ir ne tikai bijis Igaunijā (tas piedodams), bet arī ir saticis latviešus un viņam ir pat reāls viedoklis par latviešiem. Tie esot tādi ļoti ‘sophisticated’  ļaudis. Kad jautāju, kāpēc tā, viņš tik nosmēja… Lai kas arī būtu šī viedokļa pamatā, sophisticated nācijas tēls – ne tas pats sliktākais variants!

p.s. sophisticated nozīmē: izsmalcināts un arī reizē sarežģīts.

Leave a Reply

