sveiciens no valsts gadumijā jeb stāsts par 10 latiem

Pirms Jaunā gada man tiek ziņots, ka uz manu deklarēto dzīvesvietas adresi Latvijā ir atnākusi vēstule par to, ka man esot uzlikts administratīvais sods 10LVL, kas jāiemaksā attiecīgajā Valsts kases kontā. Vēstulē sīkākas informācijas nav, par ko, kad, kāpēc. Tā vienkārši. Latvijā nedzīvoju pastāvīgi kopš 2008.gada rudens un nespēju vien iedomāties, par ko tagad VID mani grib sodīt.

Nu ir veiksmīgi izdevies sazināties ar atbildīgajiem ierēdņiem un izrādās, ka 2012.gada 3.jūnijā pa epastu sūtītajai Mantiskā stāvokļa deklarācijai nav bijis oriģinālais paraksts.

Tas jau nekas, ka viens no pirmajiem deklarācijas jautājumiem ir: kāda ir ērtākā saziņas forma. Ja viņi elektroniski aizpildītu un nosūtītu deklarāciju nepieņem (bet, kāpēc tad ir izveidots īpašs epasts deklarācijām?), tad jau varbūt varēja man atsūtīt epastu (man ērtākā saziņas forma) un to pateikt. Būtu nosūtījusi pa pastu oriģināli parakstītu deklarāciju. Kāpēc tad vispār tiek jautāts, kā sazināties, ja vispār iestāde nav ieinteresēta sazināties.

Bet, šis gadījums nozīmē to, ka:

  • vai nu ir galējs kapacitātes trūkums, ka ierēdņi netiek galā ar savu birokrātiju un 2013.gada nogalē analizē 2012.gada vidū saņemtu informāciju no iedzīvotājiem;
  • vai nu ierēdņi cenšas, kā nu var, attaisnot savu eksistenci, lasot vecus dokumentus un meklējot kļūdas;
  • vai nu tā tagad ir valsts inovatīvisma augstākās pilotāžas demonstrēšana, cenšoties vairot budžeta ienākumus caur nejēdzīgiem administratīvajiem sodiem.

Interesanti, es pieļauju, ka tad noteikti VIDā ir izstrādāts tāds slepenais ‘kļūdu cenrādis’,

  • jo acīmredzami pēc VID filozofijas jau kļūdas nevar labot, par tām var tikai saņemt sodu;
  • jo mūsu valstī jau lielus ekonomiskos noziegumus (nodokļu apiešana, ofšorēšana, korupcija utt) neviens neveic, tāpēc jātrenkā šādi kā es, kas parakstu ne tādu ir uzlikuši, vai varbūt kādu komatu kur aizmirsuši.

… lai gan no otras puses jau jauki.. vismaz valsts atceras par mani.. tā teikt, esmu valsts ‘failos’…

…bet, ja nopietni tomēr, mani interesē, vai tik tiešām eksistē dokuments, kas paredz soda naudas uzlikšanu par dokumenta iesniegšanu bez oriģināla paraksta?

Leave a Reply

