africanization

es nezinu, kas, ka, kapec, bet jau sen mani fascinē un interesē āfrikāniskais. Muzikāli man ļoti patīk afro ritmi vai to elementu pielietojums citos stilos, piemēram, džezā. Āfrikāņu bungas ir kā fanfāras dabiskumam sajūtās, instinktos, kustībās. Man ļoooooti patīk afrikāņu mati. Kaut man tādas čirkas būtu. Un tik tumši melni.

Esmu kādreiz vēl domājusi, ka, ja man gadījumā mūžā ‘aizbrauc jumts’ un es gribētu kaut ko pakoriģēt sevī ar kādu plastisko operāciju, vienīgais, ko es gribētu – uztaisīt sev tumšāku ādas krāsu. 🙂

Turklāt, tagad studējot politekonomiku, kas ietver ļoti daudz sevī attīstības jautājumus, nākas diezgan pamatīgi pastudēt tieši Āfrikas valstis. Tā visa rezultātā esmu saņēmusi tādu pret-stereotipu poti, ka gribas pat aizdoties uz kādu no Āfrikas valstīm un to visu redzēt savām acīm. Nabadzība nekur nav iedzimtība. Nabadzība nav cilvēka rakstura īpasība vai temperamenta tips. Nabadzība ir sekas konkrētām darbībām un rīcībām. Man noteikti būs drīzumā te raksts blogā par šo tēmu.

Lūk, visa šī garā ievada noslēgumā gribu pateikt, ka solidaritātes, aizrautības un eksperimenta dēļ uztaisīju afro bizes. Man viņas ir vismaz 150. Pēc aptuveniem rēķiniem. african braids european hairSarunāju ar vienu nigērieti, kas te universitātē studē ķīmisko inženieriju (!!!!!!!, man likās, ka mans topiks ir grūts, bet šis…. es viņu apbrīnoju!), kas man sapina. 9.5 stundas! Un, 6reiz lētāk kā Latvijā! Te pagaidām nevienu balto sievieti ar afro bizēm neesmu redzējusi. Acīmredzot, tā afro bižu mode ir tikai Latvijā. Attiecīgi, melnie ļoti brīnās un tā jautājoši skatās – nez, es savējā vai tomēr ne! 🙂

6 thoughts on “africanization

  1. Ir arii savs labums nakts mainam, beidzot izlasiju Tavus piedzivojumus ieksh Leeds, nu labais 🙂 Afro bizes kooligas 🙂

  2. ak tu, piepildīji beidzot mūsu kopīgo kluso vēlēšanos! man jāgaida vēl pāris gadus, kad atkal sagrūsnēšu. šoreiz gan neklausīšos nevienā, bet pīšu

  3. ha, vaivare tas ir arī mans klusais sapnis, nu nevis par to sagrūsnēšanu, bet bizītēm 😀
    man tieši tagad jāraksta kārtējā eseja par ‘citādā’ un ‘attālā’ ideju kultivēšanu antropoloģijā

  4. Par tām idejām esejai, Inga, var pasmelties Daces Dzenovskas disertācijā, viņa Latvijas case pētīja. NEz vai jau nebūs aizstāvējusies.

  5. paris dienas atpakalj saņēmu izcilu komplimentu! meitenes no Nigērijas un Zimbabves man teica, ka es izskatoties pēc ‘the colored’, kas tulkotos kā – ‘jauktenes’. 🙂 Viņas nevarējušas izdomāt, no kurienes es varētu būt. 🙂
    Protams, mani mati te nospēlēja, tāpēc pasūdzējos, ka man jau ādai tas brūnums tāds pašvaks. Bet nekā – manai ādai esot īstā tekstūra, tik jāpadzīvojot ilgāk dienvidos kaut kur.. 🙂
    Tā lūk.
    Bet, vai šis tagad nozīmē, ka baltie eiropieši mani vairs neuzskata par savējo?

Leave a Reply

