I am back – inspired and challenged

Esmu atpakaļ savā blogā. Atzīšos, rodas kaut kāda atkarība no rakstīšanas. Man pat ir ieviesusies sistēma ar piezīmju lapiņām, kur piefiksēju tēmas, lietas, par ko vajadzētu uzrakstīt. saraksts kļūst arvien garāks un brīžam šķiet, ka jākļūst par rakstnieci, lai to visu uzrakstītu.

Esmu atpakaļ blogā, jo esmu atpakaļ Līdsā. Biju 4 dienu izbraukumā uz galvaspilsētu. Londona. Londona līdzdscn1064 šim bija viena no pilsētām (otra tāda ir Parīze), kurā nebija būts. Tagad šis sapnis par Londonu ir īstenots. Un, ja Londona būtu Viņš, es droši vien varētu teikt, ka esmu iemīlējusies.dscn0990

Mani savaldzināja tas lielpilsētas gaiss. Brīvības, plašumu un iespēju gaiss. Kas mani apreibināja un ‘uzčārdžoja man baterijas’. Tur ir viss – arhitektūra, kas ir vienlaikus britu karalistes vēsturiskā varenuma un postmodernisma simbols, multikulturālisms, ritms, ‘action’, tradīcijas un brīvdomība, sacensība un kvalitāte.

Esot Londonā, atcrējos sensenu teicienu par Ņujorku – If you can do something in New York, you can do it everywhere. Un man šķita, ka to pašu varētu teikt arī par Londonu. Londona ir gandrīz tikpat izaicinoša. Un mani nepamet tā sajūta jeb vēlme izmēģināt spēkus duelī ar Londonu. Kaut kad.

Tas oficiālais iemesls, kāpēc es apmeklēju Londonu, bija piealīšanās divu dienu konferencē “Battle of Ideas”, kurā abas dienas no rīta līdz vakaram faktiski bez pārtraukuma notika diskusijas par dažādiem globāli aktuāliem jautājumiem, piemēram, Kapitālisms – kam tas ir izevīgs, Ķīna un Indija – panāks Rietumus?, par un pret ekonomikas dinamiskumam, ’emerging’ economies, vai ģenētiski modificētā pārtika pabarosdscn1090 pasauli?, ES: tehnokrātija jeb Eiropiešu sapnis?, cīņa par inteliģenci, vai filozofija var uzlabot tavu dzīvi?, vai jauniešu iesaiste politikā izglābs demokrātiju?, kurš kontrolē internetu?, copyrights digitālajā pasaulē, kredītu sabrukums, aborti, imigrācija, politiskais žargons, cīņa par progresu, radikālisms, cīņa par līderību, vai Lielbritānija kļūst par alkoholisma nāciju, vēlēšanas ASV, vai ASV vēl arvien ir pasaules ‘policists’?, pilsētvides plānošana, eko-imperiālisms, kas ir pasaules mūzika?, biomedicīnas nākotne, vai narkotikas nogalina sportu?, bērni – patērētāji, nuclear fusion un enerģētikas nākotne, utt. Vārdu sakot, par visu ko. Tas bija ļoooooooooooti vērtīgs pasākums, jo tas bija ne tik daudz akadēmisks pasākums kā sabiedrisks pasākums, kur ļoti liela loma tika pieškirta nevis galvenajiem runātājiem, bet gan klausītājiem, par kuru varēja būt jebkurš, kuru interesē globāli jautājumi, problēmas un to risinājumi, un kuri varēja brīvi uzdot jautājumus, komentēt, kritizēt, ierosināt utt. Mani pārsteidza šī pasākuma demokrātiskums (tik tiešām, no augsta līmeņa politiķiem, akadēmiķiem un beidzot ar studentiem un pensionāriem) un kvalitāte (tā nebija tāda parunāšanās pie kafijas tases, bet patiešām konstruktīva, argumentēta diskusija). Katrā sesijā uz katru jautājumu bija uzaicināti pretēju viedokļu pārstāvji – eksperti, kas deva iespēju paskatīties uz lietām vismaz no divām pusēm. Klausītāju uzdotie jautājumi šo visu padarīja vēl atklātāku.

Man par lielu pārsteigumu, šajā konferencē satiku Māru, paziņu no Latvijas, kas aizbrauca mācīties uz ASV tieši pēc manis. Izrādās, viņa arī šogad uzsākusi MA studijas UK. Nospriedām, ka Latvijā arī vajadzētu ko tādu uzorganizēt, vienīgi – drusku šaubas, vai esam LV sabiedrībā nobrieduši tādām diskusijām. Bet, par to ir jādomā.

Un jā, liels prieks bija arī satikt kolēģi Evitu, kā arī izbaudīt viņas viesmīlību! Tāpat, kā kārtīgam Latvijas pilsonim un darbiniekam pienākas, ievērtēju arī mūsu vēstniecību. Manuprāt, ļoti feina un mīlīga. Man nekas nebūtu pretī tur pastrādāt kādreiz 🙂

Nu ja, un atbraucot mājās, uzzinu, ka Emiliano un Jana tomēr mēģinās būt pāris.

Šoreiz – bez komentāriem. 🙂

3 thoughts on “I am back – inspired and challenged

  1. es piedalos pasākuma organizēšanā Latvijā! 😉

    Par pāriem un nepāriem arī man ir pastāstiņš no savas studentu pilsētiņas, weekend mēģināšu sacerēt 😉

  2. lai gan esmu bijusi tik daudz vietās, ka pati vairs neatceros, man ir dažas pilsētas, kuras ir iekritušas sirdī un ļoti gribas vēl aizbraukt, topa augšgalā noteikti ir Amsterdama un Londona. Arī bez komentāriem.

    vispār es tev arī gribu izteikt komplimentu par blogu. jo tagad tie, izrādās baigi populāri (ak, es, atpalikuši, droši vien tādi jau tie ir sen:)), bet no to parasto ļaužu blogiem, ko esmu apskatījusi, tavs ir visinteresantākais. dažreiz man arī gribētos kaut ko tādu, bet tad paliek bail, ka tas tomēr varētu būt pārāk intīmi un pārāk publiski…

  3. Sintija, jā, noteikti,jāriko. Jānobriest tik. 🙂

    un Vaivarīt, paldies paldies par komplimentu. Man gods tādu saņemt no Tevis. Bet tā ir, bloga rakstīšana ir diezgan komplicēts process, jo viss, ko es uzrakstu, ir jāpārdomā vairākkārt. Lai es nenonāktu pretrunās ar sevi, lai tas, ko es pasaku, nav nepatiess, lai tas, ko es pasaku, ir tas, ko es domāju un, iespējams,domāšu arī ilgākā tālākā nākotnē. Un jā, jautājums par privātumu – cik daudz rakstīt – tas ir vienmēr ir aktuāli.
    Bet, tā teikt, as long as it is truth, it kā nekādam ļaunumam nevajadzētu rasties.

Leave a Reply

