kas notiek Lielbritānijā. Top 7

1. Protams, jautājums numur viens – finanšu krīze. Ir oficiāli paziņots, ka iestājusies recesija. pirmo reizi kopš 1992.gada notiek IKP kritums par 0.5%. Uzņēmumi bankrotē, atlaiž darbiniekus, veikali rīko izpārdošanas un akcijas, lai pievilinātu pircējus. Valdība nacionalizējusi trīs bankas/ finanšu institūcijas, lai stabilizētu situāciju. Politiski šī krīze nāca kā zināms glābšanas riņķis Valdībai ar Gordonu Braunu priekšgalā, jo viņa partija un viņš pats kā politiķis bija zaudējis atbalstu sabiedrībā un faktiski bija uz robežas, ka varētu notikt personāliju maiņas. Tagad ar šo krīzi paritjai ir parādījušies konkrēti izaicinājumi un tā operativitāte, ar kādu valdība ķērās pie risināšanas, ir nākusi partijai un Braunam par labu. Taču, sasmucējušies viņa partijas biedri, kas šo it kā atgūto respektu atkal ‘sasmērēja’.

2. ir atklājies, ka Brauna partijas biedrs un valdības ministrs Mandelsons vasarā ciemojies Cofu salā pie Krievijas oligarka Deripaskas un it kā bijušas runas par ziedojumu partijai. Paralēli ir atklāti vēl kontakti ar kādu Ukrainas oligarhu Firtash, kurš caur kādu pastarpināti viņam piederošu britu firmu ir arī ziedojis Torijiem 70 000 GBP. Pamatojoties uz šo, ir liels skandāls gan par morāli-ētisko pusi (medijos tiek atgādināts, kas ir Krievija un ka Anglijā krievu spiegu ir ne mazāk kā aukstā kara laikā), kā arī iespējamām sekām no šādiem kontaktiem. Deripaska esot viens no retajiem oligrhiem, kas atradis kopēju valodu ar Kremli.

3. finansiāli ekonoimskās krīzes iespaidā pastiprinājušās bažas par iespējamo Skotijas action disintegrācijas virzienā. Respektīvi, tā varētu sākt nopietnas aktivitātes, lai gūtu lielāku neatkarību no Londonas.

4. 2012. gadā Londonā tiek plānotas vasaras olimpiskās spēles. Ir aprēķināts, ka tam nepieciešami 9.3 miljardi GBP. Atkal, krīzes iespaidā kritiķi aktīvi ķidā plānoto budžetu un ironizē par uzskrūvētajām administratīvajām izmaksām – dažādām padomēm, rīcības komitejām, uzraugiem, birojiem utt. Savukārt pašai tehniskajai infrastruktūrai – tik kādi 2.5 miljardi nepieciešami. Še, tev krīze un taupiba.

5. Britu valdība ir ķērusies pamatīgi klāt britu jaunatnes un sabiedrības tikumībai. Pirmkārt, ar šo gadu tikšot ieviesta seksa mācības skolās jau no pirmajām klasēm. Sākumā, protams, saturs – primitīva anatomija, utt. Taču valdību uztrauc divi statistikas dati – aborti īpaši mazgadīgo vidū un saslimstība ar seksuāli transmisīvām slimībām (hlamīdijas jo īpaši – katrs desmitais jaunieties ar to slimojot).

6. un jā – otrs tikumības šķērslis – alkohols. Valdība grib panākt, ka bāros dzērieni maksā, sākot no 1.50GBP, tādejādi ar cenu ierobežojot pirktspēju. Tālāk, grib aizliegt klubos taisīt akcijas “free drinks for women”, rīkot dzērienu testēšanu, rīkot konkursus “how much you can drink”, pārdot alkoholu piedzērušiem, un – interesantākais – nedrīkstēs dzērieniem likt seksuāli izaicinošus nosaukumus. Presē kā viens no izcilākajiem piemēriem tiek minēts dzēriens ar nosaukumu “slippery nipple”. 🙂 interesanti, kādas varētu būt šī dzēriena sastāvdaļas.

7. un visbeidzot – zinātnieks Richard Dawkins, aizejot pensijā no Oxfordas, rīko kampaņu, aplīmējot publisko transportu ar tekstu: “There is probably no God. Now stop worrying and enjoy your life!”. 🙂 Es nopriecājos pie sevis. Sapratu, es ar savu viedokli par šo tēmu neesmu vienīgā. Viņš ir arī izdevis grāmatu The God Delusion. Varbūt, ja sanāks, būs jānopērk. Tā teikt, zinātniska argumentācija par to, kas ir, kas nav. Nu labi, par to, ka Dieva nav.

5 thoughts on “kas notiek Lielbritānijā. Top 7

  1. par to 7. punktu arī dzirdēju.

    Bet es kā pārliecināta kristiete varu atbildēt..pilnīgākās muļķības..tie, kas saka, ka Dieva nav…viņiem vnk tā ir ērtāk…jo mūsdienās taču katrs indivīds ir racionāla būtne un ka viņš nosaka savu dzīves gaitu un bla bla bla…un atbalsta evolūciju un vēl sazin ko..

    vnk cilvēks nevar atzīt to, ka ir kaut kas Augstāks par viņu egoistisko domāšanu..ka neviss cilvēks nosaka visu lietu kārtību bet DIEVS.

    un es personīgi esmu pazīstama ar Dievu..man ir personiskas attiecības ar Viņu un tāpēc varu teikt, ka Viņš ir mans Kungs 🙂

    Tie, kas saka, ka Dieva nav..vnk nav piedzīvojuši Viņa klātbūtni un neizmērojamo mīlestību.

    Un es ticu, ka VISI, bez izņēmuma, arī tie, kas netic, savā pēdējā dzīves dienā satiks Viņu. 🙂

    Tā ir mana pārliecība..novēlu visiem piedzīvot to Dieva mīlestību, ko piedzīvoju ES 🙂

    Es biju pārliecināta ateiste pirms gada..bet nu viss ir mainījies..un esmu REĀLA LIECĪBA..tam, kā ir mainījusies mana dzīve 🙂
    Un neviens mani nav ne savārdojis..ne ievilcis kaut kur..vai vēl kā apmāinījis…NĒ 🙂

    Es piedzīvoju DIEVU un to, ka VIŅŠ ir, un to nevar neviens man atņemt.

    “Svētīgi tie, kas neredz un tomēr tic!” Jāņa 20:29

    Vnk vēlējos izteikt savu viedokli, kas ir kopumā neraksturīgs mūsdienu samaitātajai un neticīgajai pasaulei.

    Paldies, ka uzklausīji 🙂

  2. lai arī es pieņemu Tavu viedokli un ja tas, ka Tu tici, kam Tu tici un viss ap to, dara Tevi laimīgāku, es negrasos iebilst.

    Taču, runājot par savām nostādnēm šai jautājumā – es uzskatu, ka tieši pretēji – ticība un paļaušanās uz Dievu, jeb drīzāk mītu, ka viņš ir, cilvēkam ļauj ieslīgt tādā fatālismā (citam mērenākā, citam ekstrēmākā), ka viss, kas ar viņu notiek vai nenotiek un kā notiek, tiek pamatots kā Dieva griba, kā liktens un ka paša cilvēka ietekme uz to, kas ar viņu notiek, ir minimāla. Es uzskatu, ka tieši šāda pozīcija ir ērtāka, nekā pilnas atbildības uzņemšanās katram par savu dzīvi. Esmu stingri pārliecināta, ka viss,kas notiek, ir mūsu darbibas vai bezdarbības sekas. Nekas tāpat vien nenotiek, nekas tāpat vien nevienam netiek dots.
    Ir jānopelna.

    Turklāt, mūsdienās reliģiskās organizācijas ir ļoti komercializējušās. Nupat nesen ari lasīju rakstu par to, ka daudzas šādas reliģiskas kustības ASV u.c. valstīs iet iekšā cietumos un māca cietumniekus, kas drīz tiktu laisiti brīvībā. Reāli, kas notiek – formāli, protams, viņi ar savu darbību cenšas šos cietumniekus uzvest atpakaļ uz ceļa, maksimāli novērst atkārtotas noziedzīgas darbības, bet reāli – tas ir veids, kā šīs organizācijas savervē sev jaunus biedrus, kas, protams, pēc tam sāk maksāt nodevas utt. Protams, no vienas puses, labāk lai cilvēks ir tādā organizācijā, nekā slepkavo vai apzog cilvekus, bet – katrā ziņā šo organizāciju patiesie mērķi nav tik šķīsti kā varētu šķist.

  3. Nu bet ļaudis, Ainārs gan tic Dievam, gan pelna. Tas nav nesavienojami.
    Par to nopelnīšanu. Es te nesen sieviešu žurnāliņu nopirku,kur intervija ar Gulbja kungu bija. Un viņš teica, ka esot saņēmis kaut ko tur avansā. Tādā ziņā es piekrītu. Ne jau visu tu uzreiz nopelni. Varbūt tev tiek kaut kas iedots, tu to nenovērtē un tad pēc tam atstrādā.
    Tas, ka tu analizē Baznīcu, kas ir Dieva laicīgā, institucionālā izpausme, kura ir pa lielam tāda kā rakstīji, nenozīmē, ka sirdī nevar ticēt, ka pastāv kaut kas labs.
    Es jau arī neesmu kristiete baigā, tikai man liekas, ka apgāzt tu vari to, ko vari pierādīt. bet ir lietas, ko nevar pierādīt, kuras vienkārši notiek, lai vai kā psihologi, politologi un visi pārējie sociālo jautājumu jājējiņi necenstos.

  4. Ā bet vispār es gribēju teikt, ka antiseksisms zeļ arī Latvijā, tieši šodien Nedēļā raksts, ka samazinās erotikas izmantošana reklāmā. Ties gan, noformējums uz vāka ir iespaidīgāks kā pats raksts, tā kā necentīšos, neskanēšu un nesūtīšu.

  5. par to, ka var but iedots kaut kas ‘avansaa’, ja, piekritu. bet tapat – ari avansaa iegutas lietas ir jaatpelna.

    un, tas, ka es esmu vairak ateisma piekriteja, nenozimee, ka es neticu labajam. Ticu. es ticu domu spekam. Es ticu, ka pasaulee ir labi cilveki, ar labiem, nesavtigiem darbiem, nodomiem.. Vel es ticu zvaigznem; planetas, energijas, astrofizikas likumi, man liekas, ir kaut kas no it ka tas netveramaas pasaules, kas iespaido mus.
    Un esmu skeptiska par numeroloģiju.
    🙂

Leave a Reply

