jaunatklajumi

dzīvojoties pa Leeds nu jau gandrīz mēnesi, esmu atklājusi vairākas interesantas lietas:

1. tirgus – šeit ir gluži tāds pats tirgus kā Rīgā – milzīgs paviljons ar mazām būdiņām, kur tiek tirgots viss – sākot no apģērbiem, elektrotehnikas, auto detaļām un beidzot ar vietējo zemnieku izaudzētiem dārzeņiem, svaigām zivīm un plašiem siera un gaļas stendiem. Arī te tirgu ir ‘okupējuši’ poļi ar savu lēto pārtikas produkciju – piemēram, skābētu kāpostu burkas un miljons dažādu poļu saldumu. Man kaut kā līdz šim likās, ka mūsu Rīgas tirgus ir tāds īpašs, ka tāds nekur nav, bet ir. Ar visu to sociālo spriedzi, kontekstu, nabadzibas auru utml.

2. Man liekas, ka būšana UK varētu būt viena laba metode, kā atmest smēķēšanu. Pirmkārt, cigaretes nevar nopirkt tādā a la Rimi lielveikalā. Principā, cik esmu ievērojusi, tikai mazie avīžu kioski tirgo tās. Otrkārt, cena, ir manuprāt, pārāk nedraudzīga, lai cilvēks stipri pārdomātu – smēķēt vai nesmēķēt. Nu, manuprāt, 5.50GBP, kas ir apmēram tik pat latos, par Marlboro paciņu – nuuu, so so.. i dont know..

3. līdzīgi kā Latvijā te pusei iedzīvotāju ir draugiem.lv sērga, tā te ir starptautiskā portālā http://www.facebook.com sērga. Cik esmu novērojusi, tas ieņem te tik pat spēcīgu sociālo funkciju cilveku ikdienā kā draugiem.lv. Komunikācija bieži tiek no epastiem pārcelta uz turieni. Liela daļa tās pašas Univesitātes communities (manu jazz society, postgraduates society ieskaitot) ir izveidojušas savus profilus, kur tad cilvēki savienojas, apvienojas un bīda savas lietas. Latvijā, manuprāt, facebook.com nav tik populārs. Par to es spriežu arī pēc tā, ka vismaz manā gadījumā facebook.com mani draugi ir pārsvarā ārzemju draugi un paziņas.

4. stāsts par chips and crisps vispār sakās smieklīgi. bija viens tusiņš, kur bija uzsaukts vīns un čipsi visvisādi. Atstāstot to vienai britu kursabiedrenei, es stāstu – we were having wine and some chips. Viņa pārprasa- kā, chips? Tiešām – vīnu ar chips? Es, nu ja. A, kas tur dīvains? Izrādās, te ar angļu vārdu ‘chips’ apzīmē frī kartupeļus. bet to, ar ko es un daudzi citi ne-briti saprot ‘chips’, britu sauc par crisps. Man gan likās, ka crisps ir vairāk kaut kas cepumveidīgs, bet nu labi. Tatad čipsi ir crisps, bet chips – kartupeļu frī. 🙂

5. lietus – te līst. Nu varbūt ne katru dienu, bet katru otro dienu noteikti. Un, es kaut kā esmu iemācījusies dikti ātri pieņemt to angļu mieru un nestresot, ka man nav lietussarga un kā nu tagad būs. Nekāda vaina. Atklāju, ka nu nekas briesmīgs nav, ja sanāk iet pa lietu… Savu lietussargu, kas man bija Rīgā, atstāju, bet te jauno neesmu nopirkusi pagaidām, jo – nu nevaru atrast tādu, kas man patīk. Un tie mazie, salokāmie  – tie jau ir butaforijas. Tā nu es staigāju pa lietu, reizēm samirksut vairāk, reizēm mazak, un ceru kaut kad atrast smuku lietussargu.

2 thoughts on “jaunatklajumi

  1. aha, mums ari bija piedzīvojums par chips un fish Skotijā. Kur kundze ieteica, kā labu esam (oficiante). kā izrādās tas patiešām viņiem ir top ēdiens. bet atnesa… reāli taukainus frī ar vēl taukaināku zivi ieceptu mīklā. nu iedomājaties – viss tāds bālgans un speķains. vē

  2. :))) jaaa, es ar no sakuma baigi domaju – o, bus kads jauns interesants ediens te shiem, bet izradaas – ka tu saki – kartupelju frii un rivmaizee apcepta zive.

    a smiekligi, ka tas manejais restorans ari servee reali fish and chips, bet protams tur tasir nosaukts reali pa smalko, pa pusei franciski… Lai gan, Latvijaa jau ari dazhreiz ta ir…

    heh, a tev vel viens tads brinums, kjipa, Yorkshire puding – nu tradicionals ediens utt. A izradaas, tas ir tads kartainaas miklas tads vienkarshi grozinjsh bez nekaa iekshaa un kas tiek servets kopaa ar kartupeliem, steiku vai vegjetaru darzenju/riekstu placeni un salatiem. un tas viss peld kaut kaadaa mercee. 🙂

Leave a Reply

