Leeds. Live it. Love it.

Ar šādu brand-saukli Leeds uzrunā sabiedrību, tūristus.

Un ir pagājusi tieši nedēļa un varu teikt, ka ar katru dienu man šī pilsēta iepatīkas arvien vairāk un vairāk. Patiesībā, Leeds ir lielāka, dinamiskāka, aktīvāka un pārsteidzošāka, nekā es biju sākotnēji domājusi.

Te ir viss. Dažādiem cilvēkiem, dažādām gaumēm, dažādām vērtībām, dažādiem dzīvesstiliem, vajadzībām un kaprīzēm.

Pilsētas iela ir pirmais šīs dažādības spogulis. Ir masas ar studentiem, īpaši uzkrītoši ir pirmo kursu studenti, kuru ‚zaļums‘ ir nenomaskējams. Tādi kā no ķēdes norāvušies suņu bari. J Absolūti bezrūpīgi, tādi nedaudz vēl bērnišķīgi. Tādi, kam vēl visi lielie dzīves suuu… ir priekšā. (atkapei – drusku uz viniem raugos ar skaudibu, jo manii tas bezrupibas un vieglpratibas, kas ir agrinajos divdesmit, vairs nav..) J Un ir tā sauktā zolīdā jeb etiķetes/ biznesa ‚masa‘, kuri, neskatoties uz viņu dažādajām dienas gaitām, tomēr satiekas, stāvot rindā pēc burgeriem vai citām ātrajām ielas uzkodām un pabos, iedzerot kādu pinti alus (vispār interesanti – principā vari krogā paprasīt ‚one pint‘ un viss, un tiksi pie aliņa; cik tas tieši ir, es nezinu, bet nu tāda normāla puslitrīga glāze, varbūt mazāk drusku; par Dzeršanu būs atsevišķs stāsts J).

Te ir, manuprāt, visu ādas krāsas brūnuma pakāpju cilvēki. Un daudz. Dažs jau zina, ka man melnie mulatveidīgie cilvēki patīk, tā ka man šī krāsainība patīk. Daudz te ir arī indiešu, arābu, austrumāziešu (indonēzija, koreja, ķīna). Vienā apģērbu veikalā satiku arī 3 latviešus. Precīzāk sakot – dzirdēju viņus runājam latviski, bet es pie viņiem nepiegāju… Ar saucamajiem krāsainajiem gan ir tā, ka, neesot pieradušam pie viņiem, vispār dažreiz ir grūti atšķirt viņus. Respektīvi, daudzi ķīnieši, austrumāzieši, arī pavisam melnie man liekas ļoti līdzīgi. Kad viņi visi ir viens otram blakus, var, protams, atšķirt, bet kad satiec atsevišķi, tad vairs nevaru būt tik pārliecināta, ka tas, kas man nāk pretim, ir tas, ko es esmu iepazinusi pirms laika.

Jā, un te ir liela iepirkšanās iespēju dažādība – sākot no studentu iecienītā Morrison veikala, kur var labi iepirkt pārtiku un daudzas saimniecībā noderīgas lietas (kaut kas a la Rimi) un Primark, kas te ir lētākais un diezgan populārs apģērbu veikals (Latvijā tādu analogu īsti nav; varētu būt varbūt Vero moda, bet man nepatika Primark – tāds baigs tirgus variants), un beidzot ar ļoti smalkām veikalu arkādēm un gājēju shopping ielām. Tā teikt, jebkuram maciņam un gaumei. Esmu jau atradusi divus kolosālus kurpju veikalus. Tur ir kurpes ar odziņām, tā teikt. Es tur, domājams, bieži iegriezīšos. Un bija smuki sarklanas kurpes, bet nebija mans izmers 😦

Un, jā, ja jau par veikaliem sāku stāstīt, tad turpinot – te ir apbrīnojama ģērbšanās stilu dažādība. Man ir īstenībā liels prieks, ka te studenti, lai ar ierobežotu budžetu, neģērbjas tik lēti un tā nekā, kā bija amerikā, kur mācījos (tur staigāja treniņtērpos (vai šis treniņtērpu stils nav kaut kas vienojošs lielajām nācijām, ieskaitot mūsu kaimiņu?), šļopancēs (pludmales čībās) un meitenes reti reti vilka svārkus). Man bieži gribas dažādus tos tipāžus nofotogrāfēt, bet kaut kā cilvēkus tā neērti fočēt. Bet varbūt saņemšos. Reizēm šķiet, ka dzīvoju kaut kādā hipiju, mākslinieku pilsētā. Viņi ļoti daudz pērk apģērbu second-hand veikalos, valkā tādu oldschool apģērbu, bet viņiem piestāv. Vārdu sakot, bieži vien – vienkārši bauda skatīties, kā tik te kurš katrs neģērbjas. Es ceru, ka es ar savu melni-balti-sarkano līniju esmu ne mazāk interesanta šai ziņā J. Vispār mans zili-baltais mētelis, ar kuru tagad staigāju, ir jau vairākkārt saņēmis komplimentus. Hehh, nu man ar liekas, ka tai mētelī ir sava odziņa. J

 

Nu lūk, bet vislielākā dažādība ir iespējās darīt visu, ko vien vari un nevari iedomāties. Ja es mēģinātu iesaistīties un būt visur tur, kas man šķistu interesanti, man vispār nebūtu laika mācīties. VISU LAIKU KAUT KUR KAUT KAS NOTIEK!

Pirmā kategorija, protams, ir pabi, krogi, kur iet vai nu tāpat sēdēt un dzert, vai ir it kā visādi vairāk vai mazāk tematiski pārtiji. Katru dienu, izejot cauri skolas campus (universitātes pilsētiņa) galvenajām ēkām, es varu savākt vismaz piecus flajerus, kas mani kaut kur aicina iet, kur protams, būs jautri, kaut kāds pārtijs, protams, studentiem alus par īpašu cenu utt. Dažreiz piedāvā arī kaut kādas live grupas.

Otra kategorija ir saucamās societies vai communities. Te visi ir ļoti tādi sabiedriski, kolektīvi orientēti. Jābūt iekšā kādā community vai society. Un jo vairāk, jo labāk. Visu šo nedēļu bija saucamais community fair (nu burtiski tulkojot – tirgus), kurā tad nu tās, nezinu, ap 200 va 300 kopā, prezentējās un aicināja jaunos biedrus. Un tās communities arī – atkal, nu visvisādas. Sākot no politiskām (par brīvu Tibetu, sociālisti, par Venecuēlu, konservatīvie, starptautisko attiecību, par mieru, par taisnību virs zemes utt), kultūras (ķīniešu, japāņu, poļu, itāļu, arābu, indiešu, utt), kultūras un mākslas (klasiskā mūzika, svingotāji, modernās dejas, gospel, balets, cirkus, kaujas mākslas, foto, kino, utt) un beidzot ar sportu (teniss, bokss, loka šaušana, regbijs, airēšana, niršana utt). Katra society tad piedāvā par ļoti simbolisku biedra naudu (3-10 poundi) ik nedēļu tikšanos, kopīgas aktivitātes utt. Nu kolosāli.

 

3 thoughts on “Leeds. Live it. Love it.

  1. Sandra, tad Live that Leeds! 😉
    Man shkiet, ka iipashais uzsvars bija uz dazhaada bruunuma pakaapju cilveekiem – tas par to domu speeku ;-)))))))))))))

  2. o jaa. Leeds ir uz tu, man te patiik, iists kosmopolitaana iemiesojums. Esmu sheit pusotru gadu, un un shii pilseetinjaa esmu gandriiz iemiileejies.
    p.s neiesaku apmekleet herahils un chepiltown (atvainojos par kluudaam)

Leave a Reply

