unbelievable!

Vakar smaidīju kā saulīte. 🙂 uzzināju TOEFL rezultātu. 110! no 120 punktiem. UNBELIEVABLE!!! Staigāju apkārt ar saviem februārī dabūtajiem 93 punktiem un diezgan pastresoju, domājot, kā nu man beigsies visa šī epopeja. Vakarnakt vēl mugoju, ka dabūju šajā pēdējā testā 89 punktus un ka ir reālas auzas… lūk, bet izrādās, šoreiz nu ļoti stipri pārsteidzu pati sevi. Hm.., ar šādu ciparu man Kembridžas un Oxfordas ir atvērtas..:)

Tomēr, man šis fakts liek izdarīt arī zināmu secinājumu: es nedomāju, ka manas angļu valodas zināšanas būtu kardināli mainījušās pa šo laiku no februāra līdz septembrim. Taču, kā redzams, punktu starpība ir diezgan būtiska. Tā visa testa fiška ir zināt ne tikai daudz maz labi valodu, cik paša testa formu, knifus, zemūdens akmeņus un visādas fīčas, kas jāzin tīri pēc formas.

Liekot testu pirmo reizi februārī (nu, tas attiecas uz saucamo internet based; papīra testu liku 2004), vienīgais, ko es zināju, bija – tests būs apmēram 4 stundas. Daudzo darbu dēļ man nebija laika vispār iedziļināties, kā, kas tai testā notiek, kam jāvērš uzmanība utt. Es vienkārši aizgāju ar savu english, kāds nu man ir, un viss. Tests bija diezgan riebīgs, nu principā tik pat riebīgs kā septembrī, bet, kā redzams, daudz zaudēju uz testa formas nezināšanu. Pirms septembra testa pastudēju divas grāmatas par TOEFL testu, ko man sanāca aizlienēt (Sintija, paldies Tev!!), un lielā māksla dabūt labu rezultātu ir rokā. Ja kāda/kāds grasīsies šo tekstu kārtot, par vienas limonādes cenu varu pakonsultēt. 😉

Nu jā, un vēl viena morāle – tas lēmums tomēr likt vēlreiz to testu bija pareizs – ja nepaveicas vienreiz, var paveikties otrreiz. 🙂

7 thoughts on “unbelievable!

  1. HIP HIP URRRRRRĀ !!! Nu tad visas lielās klapatas aiz muguras, tagad tik uz priekšu!!! malacis (es taču Tev vienmēr to esmu teikusi) 🙂

  2. sveiks, vari pateikt kādas grāmatas izmantoji? Kuras būtu labākas?

    Un kā tur vispār ir- ar vidusskolas zināšanām + papildus grāmatu aktīvu urbināšanu pietiek lai kaut ko sakarīgu dabutu, jeb vajag būt ūbernežēlīgākajām zināšanām?

  3. es izmantoju divas gramatas, viena no tām bija – Longman Preparation Course for the TOEFL Test: The Next Generation. otras nosaukumu neatceros, internetaa pec izskata ari neatrodu, bet bija koshi dzelteni vaaki.
    principaa ir divas lietas – vardu krajums un zinat testa formatu, principus, lietas, ko vinji grib notestet. ar vardu krajumu – nu tas no katra individuali atkarigs, ka tas tiek veidots un cik plash tas ir. bet par to pashu testu – tas tiesham ir ta verts panjemt kadu testa sagatavoshanas gramatu un izkost, kada tipa jautajumus uzdod, kada tipa atbildes sagaida utt.

    un gan jau ka ari vidusskolniekam butu pa spekam. turklat, ja merkjis ir bakalaura studijas, tad jau tas testa rezultats, ko prasa, ar nav baigi astronomisks.

  4. skaidrs. a ka tur ar to runāšanas daļu- vardu krājumam tur ir jāparādās ubernežēlīgākajam, jeb pietiek ar nedaudz upgradotu sarunvalodu? jautajumi jau nav ļoti sarežģīti? jeb ir? sarežģīti būtu kkāds zinātniskais teksts un pēc tam tavs viedoklis piem ;D

  5. ja ir nopietna velme vai vajadziba likt to testu, tad iesaku dabut kadu TOEFL macibu gramatu. tur ir ne tikai uzdevumi treninam, bet reali testa paraugi. Un, runashanas daljaa – nu, laikam teikshu, ka ar sarunvalodu varetu but pamaz. runashanaa bija laikam 4 daļas, kur pirmais jautājums ir vienkāršs, no sērijas, kas ir tavs hobijs un kāpēc. Otrs uzdeuvms bija noklausīties dialogu starp diviem studentiem – studentu avīzes redaktoriem, kam bija problēma – ir cēlušās avīzes papīra cenas. vienam bija ideja avīzi tirgot, nevis dot pa brīvu, otram – piesaistīt reklāmu un tādējādi tomēr to saglabāt kā bezmakas. To noklausoties, tad man ir jāatstāsta, kas bija galvenā problēma un ko viņi piedāvāja kā risinājumus, kā arī – kāds ir mans viedoklis.
    trēšā uzdevuma tēma bija – kā vecāku pastiprināta uzmanība, rūpes par bērnu un audzināšana ietekmē bērna attīstību. bija jānoklausās kipa lekcija un jāizlasa raksts. Tad man bija tie abi divi jāsalīdzina, jo raksts aizstāvēja vienu viedokli, lekcija – citu.

    Nu tā kaut kā.
    Un ja runā par tekstiem, tad tie mēdz būt ļoti zinātniski. Par saules izcelšanos, par Antarktīdā dzīvojošo dzīvnieku metabolismu, par gāzes un elektro ģeneratoriem, par mezopotāmijas un ēģiptes iedzīvotāju ekonomiku, par klimta pārmaiņām Kanādas tundrā utml. tie ir teksti, kādi man ir trāpijušies.
    🙂

    bet nevajag sabaidīties, jādabū grāmatas un jāurbj!

    cheers!

  6. Nu šodien es paņēmu to izmēģinājuma testu, un man likās, ka pārāk viegli ar manu, nedabeigto vidusskolas izglītību( vēl mācos 12.) jo galvenokārt bija testveidīgi. Vai arī tas būtu rezultāts, ka anglene man ir katru darbadienu, jau 3. gadu pēc kārtas! 😀

    Un tagad mans big question, tur kaut kur bija visas pagātnes, nākotnes un šitās figņas? 😀

  7. chau Archa! Nu prieks, ka tev tai izmeginajuma testaa labi gajis.
    Bet, varbut mazliet apbedinashu, tachu man visi izmegjinajuma testi likushies vienkarshaki nekaa pats tests. Bet varbut Tu tik tiesham esi jau tik labi uzkachajis savu English, ka bija viegli.
    Bet runajot par visam tam figjnjaam – pagātnes, nākotnes, future perfect, etc, reali kaa skolaa to neprasa, bet to vertee pedejaa – rakstishanas – uzdevumaa. vinji skataas un vertee, cik sarezhgjitus teikumus tu maki taisit.
    daudz vairak vinji spiezh uz vardu krajumu. dazhadu brinumaini ipashibas vardi, specifiski termini un lietvardi, kurus pat latviski neizproti…. 🙂
    Nu, ja tu paraleli katru dienu angļu valodai ari palasisi Ilustreto zinatni, garanteju – noliksi Toefl izcili! 🙂

Leave a Reply

